Login via een authenticatie-app

Ik wil inloggen via een authenticatie-app

Om te kunnen inloggen via een authenticatie-app is het nodig om u eerst te registreren via een authenticatie-app. Contacteer hiervoor uw contactpersoon voor AG EB Online binnen uw bedrijf of de Helpdesk AG EB Online.

Zodra uw profiel is aangemaakt op AG EB Online, krijgt u de volgende werkdag twee e-mails met bijkomende informatie. Meer informatie over het registratieproces vindt u in onze brochure.

  • Zodra uw registratie is voltooid, geeft u uw gebruikersnaam en pincode in op AG EB Online.
  • Open uw authenticatie-app op uw smartphone om een unieke verificatiecode te genereren.
  • Geef de 6-cijferige code in op AG EB Online om het inlogproces te voltooien.

Ik log in via een authenticatie-app en ben mijn pincode vergeten

Als u uw pincode bent vergeten, contacteer dan uw contactpersoon voor AG EB Online binnen uw bedrijf of contacteer de Helpdesk AG EB Online. Zij kunnen een nieuwe registratiecode voor u aanvragen via ‘Instellingen > Gebruikers > Vraag nieuwe registratie’.

Wat is een authenticatie-app?

Een authenticatie-app is een beveiligingstool die gebruik maakt van tweefactorauthenticatie.
Dit zorgt ervoor dat alleen u toegang hebt tot uw account, zelfs als uw wachtwoord in verkeerde handen valt.

Gebruikt u een iOS-toestel? Download dan bij voorkeur de authenticatie-app van Microsoft (Microsoft Authenticator).

Login via sms

Ik wil inloggen via sms​​​

Naast de login via een authenticatie-app, kan u ook inloggen via sms.

Als u wil inloggen via sms, is het nodig dat uw gsm-nummer is ingevuld in uw profiel op AG EB Online. Werk uw profiel bij via ‘Instellingen > Gebruikers > Wijzig’, en vink de optie ‘Authenticatie via sms’ aan. Hebt u deze optie niet? Vraag dan aan uw contactpersoon voor AG EB Online of aan de Helpdesk AG EB Online om dit voor u te doen.

Let op: als u vandaag inlogt via digipass, zal deze gedeactiveerd worden bij het toevoegen van sms. U moet zich dan eerst registreren via een authenticatie-app.

​Ik heb een nieuw gsm-nummer en kan niet meer inloggen via sms​​

Voeg uw nieuwe gsm-nummer toe in uw profiel op AG EB Online. Of vraag aan uw contactpersoon voor AG EB Online of aan de Helpdesk AG EB Online om dit voor u te doen.

Gebruik van je digipass

Mijn digipass werkt niet meer of ik ken de pincode van de digipass niet meer

  • Werkt uw digipass niet meer of bent u uw code vergeten? Deze inlogmogelijkheid wordt niet meer gebruikt.
  • Uw toegang blijft wel behouden: u hoeft zich alleen opnieuw te registreren via een authenticatie-app.
  • U vindt alle informatie in deze brochure of u kan contact opnemen met onze Helpdesk AG EB Online.