​​Registreren

Wat zijn de voorwaarden om u te registreren?

Om u te registreren hebt u een actief itsme-account of een geldige elektronische identiteitskaart (eID) nodig.

Het lukt me niet om me te registreren in mijn klantenzone. Wat moet ik doen?

Als de registratie via uw itsme-account of uw elektroni​sche identiteitskaart (eID) niet lukt, kan u een van de volgende stappen ondernemen:

  • Bevestiging van uw adres
  • Invoer van uw klantreferentie

Omdat uw inloggegevens worden gebruikt om uw identiteit te verifiëren, is het bovendien belangrijk dat uw e-mailadres strikt persoonlijk is en niet door meerdere personen wordt gebruikt.

​Waar vind ik mijn klantreferentie?

U vindt uw contract- of dossiernummer in uw documenten zoals uw verzekeringscontracten, e-mails, betalingsberichten enz.

Het staat meestal links- of rechtsboven aan het document, onder ‘Referentie’, ‘Contract’, ‘Dossier’ of andere gelijkaardige termen. Het kan ook vermeld staan in de inhoud van het document onder een andere benaming.

De klantreferentie bestaat uit verschillende groepen cijfers gescheiden door speciale tekens. Vermeld enkel de cijfers tussen de schuine strepen, zonder speciale tekens zoals (« / », « - », « . »).

Vindt u uw klantreferentie niet? Contacteer ons via +32 2 664 13 60.

​​Ik wil me registreren via itsme. Wat heb ik nodig?

Om u te registeren via itsme, hebt u de smartphone nodig waarop u de app itsme hebt gedownload en geactiveerd.

Nog geen itsme-account? Surf naar https://www.itsme-id.com/nl-BE/get-started.​​

​​Waarom moet ik mijn telefoonnummer opgeven?

Bij uw registratie moet u uw telefoonnummer opgeven om toegang te krijgen tot de beveiligde verbinding via sms. U ontvangt hiervoor een code via uw smartphone.​

We gebruiken uw telefoonnummer niet voor andere doeleinden zonder uw voorafgaande toestemming.

Ik wil me registreren met mijn elektronische identiteitskaart (eID). Wat heb ik nodig?

Dit hebt u nodig om u te registreren met uw elektronische identiteitskaart (eID):

  • uw elektronische identiteitskaart en pincode;
  • een identiteitskaartlezer.

Om uw elektronische identiteitskaart te kunnen lezen moet u een plug-in (een programma voor op uw computer) installeren. Die installatie gebeurt automatisch bij het begin van uw registratie.

​Het lukt me niet om de plug-in te installeren om mijn elektronische identiteitskaart te lezen. Wat moet ik doen?

  • Ondervindt u problemen met uw persoonlijke computer, contacteer ons dan via +32 2 664 13 60, van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.45 uur.
  • Gebruikt u uw computer van het werk, dan is het mogelijk dat de installatie geblokkeerd wordt door het interne veiligheidssysteem van uw onderneming.
    Vraag in dat geval aan de IT-dienst van uw onderneming om de eID plug-in toe te staan, of de plug-in te installeren op uw persoonlijke computer.

Ik ben Belg of woon in België, kan ik de IDNow-optie gebruiken om me te registreren?

Als u Belg bent of inwoner van België, raden we u aan itsme of uw elektronische identiteitskaart (eID) te gebruiken voor een snelle en veilige registratie. De IDNow-methode is voor niet-ingezetenen.

Heb ik een webcam of camera nodig om IDNow te gebruiken?

Ja, een webcam of camera is nodig als u IDNow gebruikt. Tijdens het identificatieproces wordt u gevraagd uw identiteitsdocumenten te fotograferen en gezichtsherkenning uit te voeren. Zorg er dus voor dat uw toestel een webcam of camera heeft voordat u begint.

Welke landen aanvaardt IDNow?

IDNow ondersteunt identiteitsdocumenten uit verschillende landen. U vindt de volledige lijst van aanvaarde documenten per land hier.

Zorg ervoor dat uw document compatibel is voordat u het proces start.

Wat gebeurt er nadat ik me heb geregistreerd met IDNow?

Nadat u IDNow hebt gebruikt om u te registreren, moet u inloggen met de sms-optie. Houd uw telefoon en e-mail bij de hand, want die hebt u nodig om uw toekomstige aanmeldingen te valideren.

​​Verbinding

Ik slaag er niet in om me aan te melden. Wat moet ik doen?

Voor u kan inloggen, moet u zich registreren.

Hebt u zich geregistreerd en uw identificatiegegevens correct ingevoerd, maar slaagt u er nog steeds niet in om u aan te melden? Neem contact met ons op via +32 2 664 13 60.

​Ik heb een nieuw e-mailadres. Wat moet ik doen?

Contacteer ons via +32 2 664 13 60 (van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.45 uur), dan voeren we de wijziging door in onze systemen.

​​Ik heb een nieuw telefoonnumer en ik kan me niet meer aanmelden. Wat moet ik doen?

​Hebt u zich bij uw eerste bezoek geregistreerd via itsme of met uw eID? Meld u dan aan op een van die twee manieren.

Lukt het nog altijd niet? Neem contact met ons op via +32 2 664 13 60.

​Ik heb een nieuwe eID-kaart ontvangen. Wat moet ik doen?

Hebt u een probleem nadat u een nieuwe identiteitskaart hebt gekregen? Neem contact met ons op via +32 2 664 13 60. ​​

Onderneming

Kan ik de gegevens van mijn onderneming wijzigen?

Als de gegevens die u ziet tijdens de registratie van uw onderneming niet correct zijn, kan u de registratie verderzetten en vervolgens contact opnemen met uw tussenpersoon of het Customer Contact Center om deze te wijzigen.

Neem hiervoor contact op met uw tussenpersoon of het Customer Contact Center via +32 2 664 13 60 (van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.45 uur).

Ik kan niet inloggen voor mijn onderneming. Wat moet ik doen?

Controleer eerst:

  • of uw onderneming al geregistreerd is op het platform;
  • of u op het platform gekend bent als digitaal beheerder of gebruiker voor deze onderneming;
  • of u zich al voor deze onderneming hebt geregistreerd op het platform.

Als dat het geval is en u hebt geen toegang, neem dan contact op met het Customer Contact Center via +32 2 664 13 60 (van maandag tot vrijdag, van 8.00 tot 16.45 uur).

Ik kan me niet registreren voor mijn onderneming. Wat moet ik doen?

Controleer eerst:

  • of uw onderneming al geregistreerd is op het platform;
  • of u op het platform gekend bent als digitaal beheerder of gebruiker voor deze onderneming.

Als dat het geval is en u hebt geen toegang, neem dan contact op met het Customer Contact Center via +32 2 664 13 60 (van maandag tot vrijdag, van 8.00 tot 16.45 uur).

Hoe kan ik mijn digitale beheerder wijzigen?

Wil u een nieuwe digitale beheerder aanstellen?
Klik op www.ag.be/myagwelkom en volg de drie onderstaande stappen:

  1. 1) Identificeer uzelf
  2. 2) Identificeer uw onderneming
  3. 3) Duid de nieuwe digitale beheerder aan

Die persoon moet zich dan registreren via itsme of met zijn/haar elektronische identiteitskaart (eID).

​Vragen? Contacteer ons dan gerust!